Asiakaspalvelu ja yhteystiedot

Asiakaspalvelu: 029 411 2110
Palvelemme puhelimitse arkisin kello 8–16. Kesäaikaan 24.6.–16.8.2019 palvelemme arkisin klo 9–15. Tällöin asiakaspalvelukäyntejä ja soittoaikoja voi varata sähköisen ajanvarauspalvelun kautta keskiviikolle, torstaille ja perjantaille.

Asiakaspalvelu

Tarvitsetko tietoa omasta eläkkeestäsi? Me neuvomme erityisesti ulkomaantyön vakuuttamisen, ulkomaisen eläkkeen hakemisen ja vakuuttamisen valvonnan palveluissa. Varaa aika asiointiin kanssamme etukäteen.

Suomen työeläkeasiassasi saat apua ensisijaisesti omasta eläkelaitoksestasi. Voit tarkistaa oman eläkelaitoksesi sähköisesti tunnistautuneena.

Ajanvaraus

Jos haluat soittoajan tai käydä asiakaspalvelussamme, varaa aika etukäteen.

Soittoaika

Asioi kanssamme, kun sinulla on siihen paras hetki.
Varaa soittoaika

Asiointi palvelupisteessä

Palvelemme asiakaspalvelussa ainoastaan ajanvarauksella. Palvelupisteemme on auki arkisin kello 8–16 osoitteessa Kirjurinkatu 3 (Itä-Pasila), Helsinki. Uudenvuodenaattona ja kiirastorstaina palvelemme kello 8–13.
Varaa aika

Suomeen töihin tulevia palvelemme myös International House Helsinki (IHH) -palvelupisteellä maanantaista keskiviikkoon klo 9-12 ja 13-16. IHH-piste sijaitsee Helsingissä, osoitteessa Lintulahdenkuja 2. Lisätietoja: Ihhelsinki.fi.

Asioi verkossa

Neuvomme erityisesti ulkomaantyön vakuuttamisen, ulkomaisen eläkkeen hakemisen ja vakuuttamisen valvonnan palveluissa. Suomen työeläkkeestä kannattaa ensisijaisesti kysyä omasta työeläkelaitoksesta.

Hae lähetetyn työntekijän todistusta (A1)
Todistus osoittaa työntekijän kuuluvan ulkomailla Suomen sosiaaliturvaan.

Asiointipalvelu
Tarkista ulkomaan eläkehakemuksen, lähetetyn työntekijän todistuksen (A1) tai vakuuttamisen valvonnan käsittelytilanne. Asiointipalvelun kautta voit lähettää ETK:lle tietoturvallisen Suomi.fi -viestin.

Tarkista työeläkeotteesi

Hae työeläkettä

Siirry työeläkelaitoksesi palveluun

Soita tai lähetä viesti

Puhelin

029 411 2110
(Puhelut maksavat paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun. Ulkomailta soitettaessa hinnan määrittelee paikallinen operaattori.)

Suomi.fi -viesti

Suomi.fi-viesti on tietoturvallinen viestintäkanava asiakkaiden ja ETK:n väliseen sähköiseen asiointiin.

Suomi.fi -viestipalvelulla voit lähettää omaan asiaasi liittyviä viestejä ja liitteitä, ja ETK voi vastata näihin. Emme voi asioida luottamuksellisissa tiedoissa henkilöasiakkaan kanssa sähköpostilla.

Palvelu otetaan käyttöön kirjautumalla Suomi.fi-verkkopalveluun ja antamalla viranomaisille luvan sähköiseen viestintään.

Suomi.fi -viestit -palveluun

Sähköposti

Ulkomaantyön vakuuttaminen:
ulkomaanasiat(at)etk.fi

Julkaisujen tilaukset/peruutukset sekä yhteystietomuutokset:
aineistotilaukset(at)etk.fi

Kysy tai seuraa somessa

Vastaamme yleisluontoisiin kysymyksiin myös sosiaalisessa mediassa:

Kysy työeläkkeestä Facebookissa

Yhteistyökumppanit

Työskenteletkö eläkealalla tai teet yhteistyötä kanssamme? Katso toimintokohtaiset yhteystietomme.

Toimintojen yhteystiedot

Saapuminen Eläketurvakeskukseen

Toimitilamme sijaitsevat Helsingin Itä-Pasilassa, käyntiosoitteessa Kirjurinkatu 3.

Eläketurvakeskukseen pääset kätevästi junalla, raitiovaunulla ja bussilla. Katso julkisen liikenteen aikataulut reittioppaasta. Vierailijoiden autoille on myös muutama pysäköintipaikka.

Postiosoite, vaihde ja laskutus

Postiosoite: Eläketurvakeskus, 00065 ELÄKETURVAKESKUS

Vaihde: 029 411 20
Faksi: (09) 148 1172
(Puhelut maksavat paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun. Ulkomailta soitettaessa hinnan määrittelee paikallinen operaattori.)

Verkkolaskuosoite: 003701164154, välittäjätunnus: BAWCFI22

Y-tunnus: 0116415-4

Media

Ota yhteyttä viestintään, johtoon tai asiantuntijoihimme. Vastaamme mielellämme kysymyksiisi.

Kuvapankistamme voit ladata valokuvia Eläketurvakeskuksen johtajista, asiantuntijoista ja tapahtumista.